ps3eye

After lots of unsuccesful test with PS3 Eye camera and JMyron, i decided to wrote my own library for processing for PS3 Eye. And now after 2 days of learning and hard coding my first DLL in C++, exploring JNI i finally releasing version 0.0.1 of PS3Eye Processing Library

How to install:

1. First install Win32 drivers for PS3 Eye camera. You can get latest version from AlexP blog – http://www.alexpopovich.com/blog/2008/10/02/sony-ps3eye-camera-directshow-capture-source-filter/

2. Copy PS3EyeLib.dll from you /Program Files/AlexP/ folder to /windows/system32/ or any other folder listed in you %PATH%.

3. Extract zip to libraries folder.

Sample code:

import ru.cleoag.;
PS3Eye p;
PImage img;

int cameraWidth = 640;
int cameraHeight = 480;
int cameraRate = 60;

void setup(){
size(640,480);
p = new PS3Eye(this);
p.start(cameraWidth,cameraHeight,cameraRate);
img = createImage(cameraWidth,cameraHeight,RGB);
}

void draw(){

background(0);
p.update();
p.imageCopy(img.pixels);
img.updatePixels();
image(img,0,0,width,height);
}

void stop(){
p.stop();
}


После кучи неудачных попыток запустить камеру PS3 Eye в Processing, я решил попробовать написать свою библиотеку для этой замечательной камеры. И в результате после 2 дней жесткого обучения C++, написал свою первую DLL и разобрался что за зверь этот JNI. Первая альфа версия библиотеки доступна для скачивания.